ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر
سرخط خبرها

پیشرفت ۵۲ درصدی پروژه موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی | پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان کسری اعتبار دارد

  • کد خبر: ۱۸۴۷۷۹
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
پیشرفت ۵۲ درصدی پروژه موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی | پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان کسری اعتبار دارد
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ساخت موزه فرهنگی دفاع مقدس چهار سال پیش شروع شد و تاکنون بیش از ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سردار یوسفعلی‌زاده در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه برگزاری نشست خبری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: با بهره‌برداری از ۳۰۰۰ متر مربع فضای این پروژه، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بیش از ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی را ثبت خواهد کرد، اما ارزیابی ما این است که نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز خواهد بود و تا زمانی که از محل اعتبارات عامه این بودجه اختصاص پیدا نکند، این پروژه عمومی هم به بهره‌برداری نمی‌رسد.

وی اظهار کرد: این یک حقیقت است که خراسان رضوی در موضوع موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس دچار یک عقب‌ماندگی سنواتی است. این موضوع زمانی بیشتر دیده می‌شود که بدانیم برخی استان‌ها مثل کرمان بیش از ۲۰ سال است که از موزه مطلوب و شایسته‌ای برخوردار هستند. در این شرایط در خراسان رضوی کمتر از ۱۰ سال است که زمین برای ساخت موزه و مرکز فرهنگی اختصاص پیدا کرده است.

یوسفعلی‌زاده افزود: یکی از اشکالات ما این است که پروژه از اساس خیلی دیر آغاز شد. با این حال از ۱۹ هزار متر بنایی که تعریف شده، تاکنون ۷۰۰۰ متر بنا ساخته و آماده شده است. ساختمان مرکز اسناد، ساختمان شهدای مقاومت، ساختمان موتورخانه و مرکز انرژی و جلوخان تا به امروز به بهره‌برداری رسیده و در سایر زمین‌ها هم مشغول بتن‎ریزی هستیم. به طور کلی هیچ روزی نبوده که پروژه متوقف شده باشد، اما مشکل اصلی در تخصیص‎دهی اعتبارات مصوب شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، شورای اسلامی شهر مشهد ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای کمک به تسریع ساخت موزه اختصاص داد، گفت: با این حال بعد از آن حتی در تأمین همان بودجه مصوب هم مشکل داشتیم و شهرداری قرار گذاشت تا زمینی را به ازای این اعتبار تهاتر کند. در سال جاری هم ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در همین سرفصل اختصاص پیدا کرده و در جلسه اخیر با شهردار بنا شد ماهانه پنج میلیارد تومان تا سررسید اعتبار به بنیاد حفظ آثار اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از ۳۰۰۰ مترمربع فضای این پروژه، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بیش از ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد داشت، اما با این وجود این یک حقیقت است که هر سال از چشم‌انداز بهره‌برداری پروژه عبور کنیم، هزینه‌های تمام‌شده پروژه مضاعف خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->